Tractament a la diversitat
Com ajuda i tractament a la diversitat ens plantegem el següent: |
![]() |
Detecció de la dificultat per part del mestre/a. |
Observació i estudi, si cal, de les dificultats per part del Gabinet d’Orientació Psicopedagògica. |
|
![]() |
|
Reunió orientativa del tutor/a i/o el Gabinet d’Orientació amb els pares i derivació, si es creu necessari, cap a altres professionals. |
|
![]() |
|
Actuació conjunta del tutor/a, mestre/a i pares, Gabinet d’Orientació i, si cal, dels professionals externs. |
|
![]() |
|
![]() |
El Departament Psicopedagògic del centre (format per una psicòloga/mestra d’educació especial i una psicopedagoga) és el responsable, juntament amb els tutors/tutores i la resta de professors que intervenen, de fer el seguiment de l’evolució de l’alumnat. En funció de les necessitats es dediquen hores setmanals per part de les dues especialistes. |
Agrupaments flexibles
Per tal d’atendre millor els diversos ritmes d’aprenentatge dels alumnes i donar resposta (amb atenció individualitzada) a les necessitats detectades en la seva evolució i maduració personal. S’ha optat a les àrees instrumentals de matemàtiques i llengua per:
|
|
Educació Infantil: |
Suport a l’aula a INF/3 i desdoblament a INF/4 i INF/5 amb la intervenció alhora de dues mestres. |
Cicle Inicial: |
Grup reduït a llengua catalana i matemàtiques. |
Cicle Mitjà: |
A 3r grup reduït a Llengua catalana i matemàtiques. A 4t desdoblament a llengua catalana i matemàtiques. |
Cicle Superior: |
Desdoblament a llengua catalana i matemàtiques. |
De 1r a 6è: |
De les 3 hores de llengua anglesa una sessió es fa en grup partit per fomentar l’expressió oral. |
1r ESO: |
El desdoblament es fa a les àrees de matemàtiques i llengua catalana en grup heterogeni de mitja classe. |
2n ESO: | Grup reduït a matemàtiques i llengua catalana essent un grup de reforç. |
3r ESO: |
És l’àrea de matemàtiques que té un grup reduït de reforç. |
4t ESO: |
Les matèries no estan desdoblades ja que el número d’alumnes que cursen 4t és reduït. |