centre
historia
taca1
organigrama
taca2
calendari
taca5
oferim
taca3
nivells
normalització
diversitat
acció tutorial
salut
complementàries
normativa
taca4
principal
on som
actualitat
circulars
email
encapçalament
peu de pàgina

 

Tractament a la diversitat

Com ajuda i tractament a la diversitat ens plantegem el següent:

tacalila
Detecció de la dificultat per part del mestre/a.
 
Observació i estudi, si cal, de les dificultats per part del Gabinet d’Orientació Psicopedagògica.
tacalila
 
 
Reunió orientativa del tutor/a i/o el Gabinet d’Orientació amb els pares i derivació, si es creu necessari, cap a altres professionals.
tacalila
 
 
Actuació conjunta del tutor/a, mestre/a i pares, Gabinet d’Orientació i, si cal, dels professionals externs.
tacalila
 
tacalila

El Departament Psicopedagògic del centre (format per una psicòloga/mestra d’educació especial i una psicopedagoga) és el responsable, juntament amb els tutors/tutores i la resta de professors que intervenen, de fer el seguiment de l’evolució de l’alumnat. En funció de les necessitats es dediquen hores setmanals per part de les dues especialistes.

 
 

Agrupaments flexibles

Per tal d’atendre millor els diversos ritmes d’aprenentatge dels alumnes i donar resposta (amb atenció individualitzada) a les necessitats detectades en la seva evolució i maduració personal. S’ha optat a les àrees instrumentals de matemàtiques i llengua per:

 

Educació Infantil:
Suport a l’aula a INF/3 i desdoblament a INF/4 i INF/5 amb la intervenció alhora de dues mestres.
Cicle Inicial:
Grup reduït a llengua catalana i matemàtiques.
Cicle Mitjà:
A 3r grup reduït a Llengua catalana i matemàtiques. A 4t desdoblament a llengua catalana i matemàtiques.
Cicle Superior:

Desdoblament a llengua catalana i matemàtiques.

De 1r a 6è:

De les 3 hores de llengua anglesa una sessió es fa en grup partit per fomentar l’expressió oral.

1r ESO:
El desdoblament es fa a les àrees de matemàtiques i llengua catalana en grup heterogeni de mitja classe.
2n ESO:

Grup reduït a matemàtiques i llengua catalana essent un grup de reforç.

3r ESO:

És l’àrea de matemàtiques que té un grup reduït de reforç.

4t ESO:

Les matèries no estan desdoblades ja que el número d’alumnes que cursen 4t és reduït.